Hands on: Magic Leap One review

aanschouw de Magic Leap One. Na jaren van geheimzinnige ontwikkeling, en een enorme hoeveelheid hype over het stijlvolle ontwerp en holografische beeldvorming, Magic Leap ‘ s premium augmented reality headset is nu op de markt.

wel, tenminste in Noord-Amerika. De uitrol begint langzaam – het is alleen beschikbaar in een handvol Amerikaanse steden van de Magic Leap website in eerste instantie-hoewel de headset is zeker te komen naar Europa en andere regio ‘ s in de nabije toekomst.

op dit moment hebben maar weinig mensen de kans gehad om de Magic Leap One headset uit te proberen, en we zijn hier om je onze eerste indruk te geven van het gebruik van het $2.295 (ongeveer £1.700, AU$3.000) apparaat, waarmee je AR-afbeeldingen over de wereld om je heen kunt zien, in tegenstelling tot de afgesloten virtuele werelden van VR.

onze demo was beperkt tot enkele niveaus van Angry Birds: First Person Slingshot, een AR-ervaring van Resolutiespellen die gratis beschikbaar is op Magic Leap World, Magic Leap ‘ s eigen winkel voor games en andere AR-content. Gebaseerd op de wereldwijd populaire Angry Birds mobile game, de AR spel ziet u met behulp van een katapult in de driedimensionale ruimte-dus hoe was het?

• Wat is augmented reality? Alles wat u moet weten over AR

Design

het is veilig om te zeggen dat Magic Leap niet heeft beknibbeld op het uiterlijk van de headset. AR-headsets hebben niet altijd de beste reputatie voor stijlvol design-zie bijvoorbeeld het schandelijk onhandig uitziende Google Glass. Maar het creëren van een ‘premium’ product heeft Magic Leap in staat gesteld om serieus na te denken over het ontwerp, en iets te creëren dat spectaculair is om naar te kijken.

de vorm van de magische sprong bevindt zich ergens tussen slimme bril en virtual reality vizier. Het is niet omvangrijk, maar de dikke band rond je hoofd voorkomt dat het eruit ziet als een paar upcycled brillen. Terwijl u niet realistisch past in uw eigen bril eronder, kunt u bron recept lenzen die magnetisch clip op de binnenkant van het vizier.

Magic Leap One beoordeling: headset

de headset sluitingen langs de zijkanten en achterkant van je hoofd, zonder bandjes over de bovenkant. Je denkt misschien dat dit veel druk op de tempels zou uitoefenen, maar zelfs wanneer strak geklemd blijft de Magic Leap One comfortabel – tenminste, voor onze 20 minuten durende speelsessie-en Magic Leap lijkt slim over zijn gewichtsverdeling te hebben nagedacht.

de Magic Leap One is verkrijgbaar in twee maten, waarbij elke eenheid een verstelbare band aan de achterkant heeft om precies op de maat van uw hoofd te passen. De Velgen rond de lenzen blokkeren de hoeken van uw zicht enigszins, maar de lenzen bieden nog steeds een vrij breed gezichtsveld.

de controller is veel meer in overeenstemming met de bestaande AR / VR-headsets op de markt. Het heeft de vorm van een oversized duim. U klikt het in de ene hand, met behulp van een touch-sensitive trackpad om te bewegen door menu ‘ s, terwijl de motion controls kunt u zwaaien met een cursor, katapult, wapen, of anderszins rond voor je. Er zijn ook twee knoppen aan de onderkant voor verschillende toepassingen (in onze demo, voor het ‘afvuren’ van de katapult), en we krijgen te horen dat Magic Leap is gericht op patch ter ondersteuning van een tweede controller voor games met meer complexe ingangen.

u bent technisch niet verbonden, U hoeft niet te vertrouwen op een externe PC of computer, maar u zult een klein schijfvormig apparaat aan een zak of tailleband moeten clippen om de simulaties van stroom te voorzien, die via een kabel wordt aangesloten op de hoofdheadset (deze hangt buiten uw zak om niet oververhit te raken).

Magic Leap One beoordeling: hardware

Performance

ondanks het feit dat het een zeer geavanceerde, next-generation augmented reality headset is, voelt de Magic Leap One vrij natuurlijk om te gebruiken.

in plaats van u achter een vizier in te zomen, genereert de AR – bril ‘digitaal licht’ op verschillende dieptes om de verschijning van levensechte objecten in uw gezichtsveld te geven-terwijl u zich bewust blijft van de ruimte om u heen.Rovio ’s Creative Director voor Extended Reality, Sami Ronkainen, zei:” in VR-systemen heb je altijd displays recht voor je ogen. Maar met deze lichtdisplays kun je je concentreren op verschillende afstanden, wat de belasting van je ogen vermindert en meer lijkt op het kijken naar objecten in de echte wereld.”

Angry Birds: eerste persoon Slingshot AR spel

door AR-beelden te kunnen bekijken in de echte wereld om je heen, heb je niet hetzelfde gevoel van onderdompeling – en isolatie – als wanneer je een hele andere wereld betreedt in VR. Je bent in dezelfde kamer, met dezelfde meubels, er zijn ook nog wat andere dingen. In een wereld die steeds meer wordt gedomineerd door technologie, lijkt een headset die je niet volledig afsluit van de buitenwereld een aantrekkelijke manier om vooruit te gaan – het is gewoon jammer van het astronomische prijskaartje.

we vonden het Angry Birds spel net zo vreugdevol als elke mobiele ingang, met veel toegevoegde driedimensionale nieuwigheid. Gebouwd in de Unity game engine, cartoonistische kunst stijl en humor van het spel komen goed over in 3D, terwijl de vreugde van het zien van kratten instorten en groene varkens rollen over een real-life tafel kan niet worden onderschat.

we zijn gewend aan, en verveeld van, VR-spellen die je op de plek houden terwijl de wereld zich om je heen schikt. Het spelen van een AR spel waarmee je zwerven door de kamer, op zoek naar de beste hoek van waaruit te nemen van een stapel gammele platforms, voelt enorm verfrissend.

er is een licht gevoel van disconnect dat wordt geleverd met het spelen van zo ‘ n rudimentaire mobiele game op een headset kost meer dan $2.000. Als een bewijs van concept voor Magic Leap ‘ s AR-technologie, hoewel, het is moeilijk om de ervaring te bekritiseren-en je krijgt nog steeds 28 levels en ten minste 10 uur speeltijd in de gratis titel.

Early verdict

wat de magische sprong zo boeiend maakt is het bewustzijn van de ruimte waarin je je bevindt. Het projecteert niet alleen beelden in de lucht, maar past ze eerder in een fysieke ruimte. Angry Birds: Eerste persoon Slingshot past zich perfect aan het oppervlak van een woonkamer tafel. Groene varkens rollen op de vloer of vliegen uit het raam. Virtuele structuren instorten in 360 graden ruimte, net als echte.

we zouden verwachten dat toekomstige iteraties van de Magic Leap One de gebruikersinterface verder zullen verbeteren, met extra mogelijkheden voor controllers, een minder restrictieve visie en de rekenkracht om AR-ervaringen op een steeds grotere schaal te creëren. Maar het slanke ontwerp en de natuurlijke gebruikerservaring bieden al een solide basis voor ontwikkelaars om interessante en innovatieve toepassingen voor de AR-headset te creëren.

voor nu, en gezien de prijs, de magische sprong men nauwelijks kan worden omschreven als een dwingende aankoop. Maar als er genoeg ontwikkelaars aan boord komen, en de technologie goedkoop genoeg wordt om meer consumenten in handen te krijgen – en in andere landen dan de VS – kan het nog de moeite waard blijken.

• Magic Leap One: releasedatum, prijs en features

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.