ADT Blue Wireless Outdoor Camera review: de flesta säkerhetskameror kräver en prenumeration för att få de detekteringsfunktioner som är standard på denna modell

den blå Utomhuskameran är en tjock, batteridriven säkerhetskamera som ingår i Blue by ADT gör-det-själv-hemsäkerhetssystemet.

kameran erbjuder ett 130-graders synfält och 1080p HD-video. Anpassade rörelsezoner, ansiktsigenkänning och tvåvägssamtal utan extra kostnad. Med många kameror, om de två första funktionerna erbjuds alls, kostar extra i form av prenumerationsplaner.

du kan använda kameran på egen hand eller med den utmärkta ADT Blue Indoor Camera och ADT Blue Doorbell Camera som vi har granskat tidigare. Det kan också integreras i ett bredare hemsäkerhetssystem med en basenhet, knappsats och en mängd olika sensorer från ADTS DIY-division, Lifeshield. Om du går den senare vägen är professionell övervakning tillgänglig från månad till månad på $l9.99. Detta alternativ ökar också videolagring i molnet från en dag till 30 dagar. Om du bara vill ha mer videolagring kan du få 60 dagars molnlagring för $2,99 per månad per blå kamera eller $12.99 per månad för ett obegränsat antal Blå kameror.

denna recension är en del av TechHives täckning av de bästa hemsäkerhetskamerorna, där du hittar recensioner av konkurrerande produkter, plus en köpguide till de funktioner du bör tänka på när du handlar.

om allt du vill är ökad videolagring, du kan dra nytta av microSD-kortplats. Det kan rymma kort med upp till 128 GB lagringsutrymme och är dubbelt användbart vid tillfällen där din anslutning till internet misslyckas. Nackdelen med att förlita sig på lokal lagring är dock att om en tjuv stjäl kameran, går det rättsmedicinska beviset på brottet med kameran.

Martyn Williams / IDG

ADT Blue Outdoor Camera är utrustad med en väderskyddad microSD-kortplats som kan rymma upp till ett 128 GB minneskort.

Installation

att få kameran igång var enkelt. Det första jobbet är att ladda batteriet via en USB-laddare. Kabelkontakten är inte vattentät så den är inte lämplig för permanent anslutning om inte kameran installeras någonstans torr. För närvarande finns det ingen möjlighet att ansluta en solpanel som kan sippra ladda batteriet när solen är ute. Batteriström, å andra sidan, ger dig mycket flexibilitet när det gäller montering av kameran. Och tack vare kulfästet som kameran sitter på kan den till och med monteras upp och ner från ett tak eller en takbjälke. Om du gör det kan programvaran i appen ställas in för att vända bilden så att allt visas rätt upp.

att ansluta till Wi-Fi är också enkelt. Companion smartphone-appen genererar en QR-kod som kodar för nätverksinloggningsinformationen. Du lägger helt enkelt koden framför kameran, och den känner igen den, avkodar den och ansluter till ditt hemnätverk.

i bruk

bilden från kameran var skarp och jag hade inga klagomål. I gott ljus visar HD-bilden verkligen. På natten var den infraröda bilden tillräcklig, men inte lika bra som dagtid.

Martyn Williams / IDG

en dagvy från ADT Blue utomhuskamera.

ett av de största problemen jag brukar möta med säkerhetskameror är konstant utlösande när bilar kör upp och ner på gatan framför mitt hus. Blue Outdoors anpassade rörelsedetekteringszoner hjälpte verkligen här, så att jag kunde rita ett anpassat område med rörelsessensorns 5 meter (16,4 fot) intervall som utesluter gatan, så att kameran bara utlöstes när rörelsen inträffade inom det definierade området. I mitt fall var detta min trädgård.

typen och antalet varningar kan också anpassas i smartphone-appen. Användare kan bestämma när de ska få rörelsevarningar bara på natten, till exempel, eller på eftermiddagen när dina barn kan komma hem från skolan. Detta är en hel del mer komplex än rörelsedetekteringsinställningarna på en typisk batteridriven utomhuskamera.

Martyn Williams / IDG

ADTS blå trådlösa utomhuskamera (höger) tillsammans med en Nest Cam Outdoor.

en av nackdelarna med att vara batteridriven är att det kommer att kräva laddning då och då. Hur ofta det krävs beror på var det är installerat. Batterilivslängden kommer att vara längst i ett område med bra Wi-Fi-täckning och liten rörelse för att utlösa kameran. Omvänt kommer den att vara kortast i ett område med en svag Wi-Fi-signal eller en där den ständigt utlöses av rörelse. Du kan utöka kamerans räckvidd genom att distribuera ADTS $50 range extender, som också fungerar som en sekundär chime för företagets Blue Smart Doorbell-kamera.

ADT säger att den blå Utomhuskamerans batteri ska vara tre till sex månader på en enda laddning, vilket återspeglar skillnaden i antalet triggers. Det är tillräckligt bra för att ladda för att inte bli en irritation. Jag kunde inte testa det så länge, men på några veckor använde jag det batteriet försämrades inte avsevärt.

Martyn Williams / IDG

ADT säger att de gängade hålen på vardera sidan av kamerans USB-laddningspunkt är utformade för ”future Blue av ADT-tillbehör.”Kan en batteriladdande solpanel vara långt borta?

intressant är att USB-kontakten på batteriet har en gummipackning och tappade hål på vardera sidan som verkar vara redo för en inskruvad vattentät kabel. Jag frågade ADT om detta och de sa att det är ”att stödja future Blue av ADT-tillbehör”, så jag förväntar mig att någon form av extra Strömalternativ kommer att komma någon gång.

kan jag föreslå en solpanel?

uppdaterad 7 April 2020 för att rapportera att vi har lutat att ADT Blue Outdoor Camera, ADT Blue Indoor Camera och ADT Blue Doorbell Camera kommer med 30 dagars lagring av videoklipp i molnet, men det kampanjerbjudandet slutar efter 30 dagar och ändras till 24 timmars molnlagring. Köpare som vill ha eller behöver ytterligare lagring kan få 60 dagars klipplagring i molnet genom att betala $2.99 per månad per kamera eller $12.99 per månad för ett obegränsat antal ADT Blue-säkerhetskameror. Kunder måste vara inloggade på sina konton för att ändra sina lagringsalternativ.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.